In het kort
Noodweer heeft een ravage achtergelaten bij een bedrijf.
Noodweer heeft een ravage achtergelaten bij een bedrijf.
Nieuwslens leest 1 bericht van 1 bron en vat ze samen in 0 kernfeiten en 0 invalshoeken. Eén overzicht, geen enkele stem.
Vind je de berichtgeving over dit onderwerp gebalanceerd?
Geef direct feedback aan onze algoritmes zodat we Nieuwslens nog objectiever kunnen maken.
Ontvang elke ochtend een overzicht van het nieuws van de dag. Alleen de feiten, geen spam. Uitschrijven kan altijd.
Een monumentale molen in Veldhoven, daterend uit 1858, is ingestort als gevolg van zwaar noodweer en een hevige storm. De molenkap en het wiekenkruis zijn beschadigd. Ondanks de schade heeft de eigenaar aangegeven de molen te willen restaureren. De instorting is vastgelegd op camerabeelden.

Door de nasleep van de recente hittegolf en onweersbuien rijden er de komende dagen minder treinen. Dit wordt veroorzaakt door de gevolgen van het extreme weer.
Na een periode van extreme hitte met plaknachten en -dagen, wordt er deze week getemperd, oer-Hollands zomerweer verwacht. Dit betekent minder extreme hitte en koelere nachten.
Een boerderij in Toornwerd is op 28 juni 2026 verwoest door een grote brand die ontstond na blikseminslag. Twee kalfjes kwamen om het leven bij de brand. Een pony kon uit de vuurzee worden gered. Er waren in totaal tien meldingen van blikseminslag in de regio.
Meerdere blikseminslagen hebben door het hele land branden veroorzaakt. In Landsmeer raakte één persoon gewond als gevolg van de inslagen. De precieze omvang van de schade en het aantal gewonden wordt nog onderzocht.
Prinses Beatrix heeft stormschade geïnspecteerd op haar landgoed Kasteel Drakensteyn. De prinses onderneemt actie naar aanleiding van de aanzienlijke schade die door de storm is ontstaan.

Het KNMI-meetstation in De Bilt heeft voor het eerst in de geschiedenis drie tropennachten achter elkaar geregistreerd. Dit fenomeen, waarbij de temperatuur gedurende de nacht niet onder de 20 graden Celsius daalt, is een unieke gebeurtenis voor de locatie.
Het kabinet overweegt de invoering van statiegeld op melk- en sapflessen. Dit besluit is genomen om de hoeveelheid zwerfafval te verminderen en het inzamelingspercentage van 90% te behalen. Minister Van Veldhoven is de drijvende kracht achter dit voorstel, dat ook 'frustratie' bij de automaat moet voorkomen.