In het kort
Twaalf medewerkers van het Radboudumc zijn uit quarantaine ontslagen nadat er een mogelijke blootstelling aan het hantavirus was. Uit tests is gebleken dat niemand van hen besmet is geraakt met het virus en allen gezond zijn verklaard.
Feiten over dit nieuwsbericht
- 1
Twaalf medewerkers van het Radboudumc waren in quarantaine.
- 2
De quarantaine was vanwege een mogelijke blootstelling aan het hantavirus.
- 3
Alle twaalf medewerkers zijn gezond verklaard.
- 4
Er zijn geen besmettingen geconstateerd onder de medewerkers.
Hoe de media berichten
4 artikelen · 4 invalshoeken“De Telegraaf bericht dat alle medewerkers van Radboud die in quarantaine zaten vanwege een mogelijke hanta-infectie, deze mogen verlaten en niemand ziek is.”
“Nu.nl meldt dat alle twaalf Radboudumc-medewerkers uit quarantaine zijn en dat niemand het hantavirus had.”
“Omroep Gelderland bericht dat er geen besmettingen zijn geconstateerd onder twaalf Radboudumc-medewerkers na hun quarantaine.”
“Omroep Gelderland bericht dat er geen besmettingen zijn geconstateerd onder twaalf Radboudumc-medewerkers na hun quarantaine.”
Achtergrond
De medewerkers zaten in quarantaine vanwege de mogelijke blootstelling aan het hantavirus. Na de quarantaineperiode is vastgesteld dat niemand van hen het virus heeft opgelopen.

