In het kort
Twaalf medewerkers van het Radboudumc die in quarantaine waren vanwege een mogelijke hanta-infectie, mogen deze verlaten. Uit onderzoek is gebleken dat niemand van hen het hantavirus heeft opgelopen.
Feiten over dit nieuwsbericht
- 1
Twaalf medewerkers van het Radboudumc waren in quarantaine.
- 2
De quarantaine was vanwege een mogelijke hanta-infectie.
- 3
Alle medewerkers mogen de quarantaine verlaten.
- 4
Niemand van de medewerkers heeft het hantavirus opgelopen.
Hoe de media berichten
2 artikelen · 2 invalshoeken“De Telegraaf meldt dat alle medewerkers uit quarantaine mogen en dat niemand ziek is geworden.”
“Nu.nl bericht dat alle twaalf Radboudumc-medewerkers uit quarantaine zijn en dat niemand het hantavirus had.”
Achtergrond
De medewerkers werden in quarantaine gehouden na een mogelijke blootstelling aan het hantavirus. Dit virus kan worden overgedragen door knaagdieren en kan ernstige ziekteverschijnselen veroorzaken bij mensen. De periode van quarantaine diende om zekerheid te krijgen over de gezondheid van de medewerkers en om eventuele verdere verspreiding te voorkomen.




