In het kort
Twaalf medewerkers van Radboudumc zijn uit quarantaine ontslagen nadat zij mogelijk waren blootgesteld aan het hantavirus. Niemand van de betrokkenen is ziek geworden. De quarantaineperiode is hiermee succesvol afgerond zonder gezondheidsproblemen.
Feiten over dit nieuwsbericht
- 1
Twaalf medewerkers van Radboudumc waren in quarantaine.
- 2
De quarantaine was vanwege mogelijke blootstelling aan het hantavirus.
- 3
Niemand van de medewerkers is ziek geworden.
- 4
De quarantaineperiode is succesvol afgerond.
Hoe de media berichten
1 artikelAchtergrond
De quarantaine werd ingesteld na een incident waarbij de medewerkers in contact kwamen met het hantavirus. Dit virus kan ernstige ziekteverschijnselen veroorzaken bij mensen.
De periode van observatie en isolatie is nu voorbij en de betrokkenen kunnen hun werkzaamheden hervatten zonder dat er gezondheidsproblemen zijn geconstateerd.