In het kort
Vrijwilligers van Veilig Verkeer Nederland (VVN) Drenthe hebben in Havelte gecontroleerd op snelheidsovertredingen in 30-kilometerzones. Uit de controle bleek dat acht van de tien automobilisten te hard reed. Sommige bestuurders gaven zelfs een extra dot gas bij het passeren van de controlepost.
Feiten over dit nieuwsbericht
- 1
Vrijwilligers van VVN Drenthe hebben snelheidscontroles uitgevoerd in Havelte.
- 2
De controles vonden plaats in 30-kilometerzones.
- 3
Acht van de tien gecontroleerde automobilisten reed te hard.
- 4
Sommige automobilisten gaven extra gas bij het passeren van de controlepost.
Hoe de media berichten
1 artikelAchtergrond
De controle werd uitgevoerd door vrijwilligers van VVN Drenthe. Tijdens de metingen werd vastgesteld dat een aanzienlijk deel van de automobilisten de toegestane maximumsnelheid van 30 kilometer per uur overschreed. Volgens de observaties van de vrijwilligers gaven sommige bestuurders zelfs bewust extra gas bij het passeren van de controlepost, wat duidt op een bewuste negering van de snelheidslimiet.
De bevindingen van VVN Drenthe onderstrepen een bredere problematiek rondom snelheidsovertredingen in woonwijken en gebieden waar een lagere maximumsnelheid geldt. De hoge frequentie van te hard rijden in de gecontroleerde zones in Havelte suggereert dat de bewustwording en naleving van snelheidslimieten in dergelijke gebieden verbetering behoeft.





