In het kort
De Nationale Ombudsman heeft geconstateerd dat het digitale tolsysteem van de A24 onduidelijk en ontoegankelijk is voor burgers. RTV Rijnmond meldt dat het systeem duidelijker en toegankelijker moet worden gemaakt. De ombudsman uit zijn bevindingen in een rapport dat vandaag is gepubliceerd.
Feiten over dit nieuwsbericht
- 1
De Nationale Ombudsman heeft het digitale tolsysteem van de A24 onderzocht.
- 2
De ombudsman constateert dat het systeem onduidelijk en ontoegankelijk is voor burgers.
- 3
RTV Rijnmond meldt dat het systeem duidelijker en toegankelijker moet worden gemaakt.
- 4
De bevindingen van de ombudsman zijn vandaag gepubliceerd.
Hoe de media berichten
2 artikelen · 2 invalshoeken“NOS Nieuws focust op de kritiek van de Nationale Ombudsman, die het digitale tolsysteem van de A24 als onduidelijk en ontoegankelijk voor burgers bestempelt.”
“RTV Rijnmond benadrukt de noodzaak om het digitale tolsysteem van de A24 duidelijker en toegankelijker te maken.”
Achtergrond
Volgens de ombudsman is het noodzakelijk dat het systeem duidelijker en toegankelijker wordt gemaakt. RTV Rijnmond meldt dat deze bevindingen de kern vormen van de aanbevelingen die de ombudsman doet.
De kritiek richt zich op de gebruiksvriendelijkheid en de helderheid van de informatievoorziening rondom het tolsysteem. Verdere details over de specifieke problemen of de reactie van de beheerder van de A24 worden in de aangeleverde artikelen niet vermeld.



