In het kort
Wethouder Philip Broeksma heeft na zeven jaar afscheid genomen van de Groningse politiek. Tijdens zijn afscheid benadrukte hij het belang van solidariteit en zorg voor de stad Groningen en omliggende dorpen. Broeksma wenste de stad het beste voor de toekomst.
Feiten over dit nieuwsbericht
- 1
Wethouder Philip Broeksma neemt afscheid.
- 2
Hij was zeven jaar wethouder in Groningen.
- 3
Broeksma benadrukte het belang van solidariteit.
- 4
Hij riep op tot zorg voor de stad en de dorpen.
- 5
Zijn afscheid vond plaats op 24 juni 2026.
Hoe de media berichten
1 artikelAchtergrond
Broeksma benadrukte tijdens zijn afscheidsspeech het belang van solidariteit binnen de gemeente Groningen. Hij riep op tot zorg voor zowel de stad als de omliggende dorpen, en sprak de hoop uit dat deze waarden behouden blijven. Zijn woorden, "Pas goed op de stad en de dorpen. Het gaat u goed. Dit was hem", markeerden het einde van zijn publieke loopbaan.
Zijn vertrek na zeven jaar dienst markeert een significante wisseling binnen het stadsbestuur. De precieze redenen voor zijn vertrek of zijn toekomstige plannen zijn niet gespecificeerd in de berichtgeving.


