In het kort
Staatssecretaris Van Bruggen heeft een nieuwe noodmaatregel aangekondigd om de overvolle gevangenissen aan te pakken. De maatregel houdt in dat meer gedetineerden overdag buiten de gevangenismuren zullen werken. Dit moet de druk op de cellen verminderen.
Feiten over dit nieuwsbericht
- 1
Staatssecretaris Van Bruggen stelt een nieuwe noodmaatregel voor.
- 2
De maatregel is bedoeld om overvolle gevangenissen aan te pakken.
- 3
Meer gedetineerden zullen overdag buiten de gevangenis werken.
- 4
Het doel is om de druk op de cellen te verminderen.
Hoe de media berichten
1 artikelAchtergrond
Deze aanpak moet de overbevolking in de cellen verminderen. Door gedetineerden meer mogelijkheden te bieden om buiten de gevangenismuren aan de slag te gaan, hoopt het ministerie de druk op de beschikbare cellen te verlichten. Verdere details over de implementatie en de specifieke soorten werkzaamheden die gedetineerden zullen uitvoeren, zijn nog niet bekendgemaakt.
