In het kort
De Nationale Ombudsman heeft kritiek geuit op het digitale tolsysteem van de A24. Volgens de ombudsman is het systeem onduidelijk en ontoegankelijk voor burgers. Het ministerie is hierdoor door de ombudsman op de vingers getikt. De ombudsman vindt dat de geheel digitale afhandeling van de tolheffing onjuist is.
Feiten over dit nieuwsbericht
- 1
De Nationale Ombudsman heeft kritiek op het digitale tolsysteem van de A24.
- 2
Het systeem wordt als onduidelijk en ontoegankelijk voor burgers beschouwd.
- 3
Het ministerie is door de ombudsman op de vingers getikt.
- 4
De ombudsman vindt de geheel digitale afhandeling van de tolheffing onjuist.
Hoe de media berichten
3 artikelen · 3 invalshoeken“NOS Nieuws meldt dat de Nationale Ombudsman het digitale tolsysteem van de A24 onduidelijk en ontoegankelijk vindt voor burgers.”
“RTV Rijnmond benadrukt de noodzaak om het digitale tolsysteem in de A24 duidelijker en toegankelijker te maken.”
“Het Nederlands Dagblad focust op de kritiek van de ombudsman op het ministerie vanwege de onjuiste digitale afhandeling van de tol op de A24.”
Achtergrond
Volgens de ombudsman is de keuze voor een geheel digitale afhandeling van de tolheffing op de A24 onjuist. De kritiek richt zich op de toegankelijkheid en de duidelijkheid van het systeem voor de gebruikers.
