In het kort
Het Openbaar Ministerie (OM) heeft besloten de strafzaken tegen activisten die demonstreerden tijdens de Dodenherdenking te seponeren. Dit betekent dat er geen verdere juridische stappen zullen worden ondernomen tegen de demonstranten.
Feiten over dit nieuwsbericht
- 1
Het OM seponeert strafzaken tegen activisten.
- 2
De activisten demonstreerden tijdens de Dodenherdenking.
- 3
Er worden geen verdere juridische stappen ondernomen tegen de demonstranten.
Hoe de media berichten
1 artikelAchtergrond
De demonstranten waren aanwezig tijdens de Dodenherdenking en uitten daar hun protest. Het OM heeft na afweging van de omstandigheden besloten de zaken te sluiten zonder verdere juridische consequenties voor de betrokkenen.

