In het kort
In de gemeente Het Hogeland worden strooiwagens ingezet om de gevolgen van de hitte te bestrijden. Tegelijkertijd heeft de gemeente Groningen besloten het afval op een eerdere datum op te halen. Deze maatregelen zijn genomen naar aanleiding van de aanhoudende hoge temperaturen.
Feiten over dit nieuwsbericht
- 1
De gemeente Het Hogeland zet strooiwagens in vanwege de hitte.
- 2
De gemeente Groningen haalt afval op een eerdere datum op.
- 3
De maatregelen zijn genomen in reactie op de hoge temperaturen.
Hoe de media berichten
1 artikelAchtergrond
In de gemeente Groningen is eveneens een aanpassing doorgevoerd in de dienstverlening. De vuilnisophaaldienst zal het afval op een eerdere datum ophalen dan oorspronkelijk gepland. Dit besluit hangt samen met de weersomstandigheden.
Beide gemeenten nemen deze initiatieven om de overlast en mogelijke problemen die gepaard gaan met de hitte te beperken.


