In het kort
De gemeente Vught strooit zout op een rotonde om het asfalt te koelen. Dit wordt gedaan om schade aan het wegdek te voorkomen tijdens een hittegolf. De maatregel is gericht op het behoud van de rotonde.
Feiten over dit nieuwsbericht
- 1
Gemeente Vught strooit zout op een rotonde.
- 2
Het doel is om het asfalt te koelen.
- 3
De maatregel dient ter voorkoming van schade door de hittegolf.
- 4
Zout wordt gebruikt om het wegdek te koelen.
Hoe de media berichten
1 artikelAchtergrond
Het doel van het strooien van zout is om schade aan het wegdek te voorkomen. Hoge temperaturen kunnen ervoor zorgen dat asfalt zacht wordt en vervormt, wat kan leiden tot scheuren en andere beschadigingen.
Door het asfalt te koelen met zout, hoopt de gemeente de levensduur van de rotonde te verlengen en dure reparaties in de toekomst te vermijden. De specifieke rotonde waar de maatregel wordt toegepast, is niet nader gespecificeerd.


