In het kort
Vanwege de extreme hitte deelt het Maasstad Ziekenhuis ijsjes uit aan patiënten en medewerkers. Ook netbeheerder Stedin heeft besloten om geplande werkzaamheden buiten af te zeggen om overbelasting van het elektriciteitsnet te voorkomen. De temperatuur wordt naar verwachting tot 38 graden Celsius.
Feiten over dit nieuwsbericht
- 1
Het Maasstad Ziekenhuis deelt ijsjes uit vanwege extreme hitte.
- 2
De temperatuur wordt naar verwachting tot 38 graden Celsius.
- 3
Netbeheerder Stedin zegt geplande werkzaamheden buiten af.
- 4
Het afzeggen van werkzaamheden door Stedin is om overbelasting van het elektriciteitsnet te voorkomen.
Hoe de media berichten
1 artikelAchtergrond
Netbeheerder Stedin heeft besloten om geplande werkzaamheden buiten af te zeggen. Dit besluit is genomen om overbelasting van het elektriciteitsnet te voorkomen, aangezien de hoge temperaturen de vraag naar stroom verhogen.
De extreme hitte kan leiden tot een verhoogde belasting van het elektriciteitsnet, wat de noodzaak voor dergelijke voorzorgsmaatregelen onderstreept.
