In het kort
Vanaf woensdag geldt code oranje in Twente vanwege de verwachte hitte. Als gevolg hiervan begint Twente Milieu eerder met de inzameling van afval. Dit besluit is genomen om de veiligheid van de medewerkers te waarborgen tijdens de verwachte hoge temperaturen.
Feiten over dit nieuwsbericht
- 1
Vanaf woensdag geldt code oranje in Twente.
- 2
De code oranje is vanwege verwachte hitte.
- 3
Twente Milieu start eerder met de inzameling van afval.
- 4
Het eerdere starten van de afvalinzameling is ter bescherming van de medewerkers.
Hoe de media berichten
1 artikelAchtergrond
De beslissing om de ophaalrondes te vervroegen, is een directe reactie op de weersverwachting die wijst op aanzienlijke hitte in de regio. Door de werkzaamheden eerder op de dag uit te voeren, hoopt het bedrijf de risico's voor het personeel te minimaliseren.
Code oranje geeft aan dat er een grote kans is op gevaarlijke weersomstandigheden. De autoriteiten adviseren burgers om voorzorgsmaatregelen te nemen en alert te zijn op de mogelijke gevolgen van de hitte.

