In het kort
Amsterdam heeft meer dan vijftig koelteplekken geopend om de gezondheid van inwoners te beschermen tijdens de aanhoudende hittegolf. Deze maatregel is genomen om kwetsbare groepen te ondersteunen en oververhitting te voorkomen.
Feiten over dit nieuwsbericht
- 1
Amsterdam opent meer dan vijftig koelteplekken.
- 2
De koelteplekken zijn bedoeld om de gezondheid te beschermen tijdens een hittegolf.
- 3
De maatregel is genomen om kwetsbare groepen te ondersteunen.
- 4
De plekken bieden verkoeling tegen de hoge temperaturen.
Hoe de media berichten
1 artikelAchtergrond
De gemeente heeft deze maatregel genomen als reactie op de aanhoudende periode van extreme hitte. Door het aanbieden van deze speciale locaties, hoopt de stad oververhitting en aanverwante gezondheidsklachten te voorkomen. De koelteplekken zijn verspreid over de stad om zo veel mogelijk inwoners te kunnen bereiken.

