In het kort
Amsterdam heeft zomer koelteplekken geopend in de stad, met name in Nieuw-West, waar bewoners gratis kunnen afkoelen. Ouderen komen 'helemaal rood' aangelopen bij deze plekken. Een van de bezoekers gaf aan het liefst continu in een ijsbad te willen zitten.
Feiten over dit nieuwsbericht
- 1
Amsterdam heeft zomer koelteplekken geopend.
- 2
De koelteplekken zijn bedoeld om bewoners te helpen afkoelen.
- 3
De meeste koelteplekken bevinden zich in Nieuw-West.
- 4
Bezoekers kunnen gratis gebruikmaken van de koelteplekken.
- 5
Ouderen komen 'helemaal rood' aangelopen bij de koelteplekken.
Hoe de media berichten
1 artikelAchtergrond
Uit het artikel blijkt dat ouderen 'helemaal rood' aangelopen bij de koelteplekken aankomen. Dit suggereert dat zij veel last hebben van de hitte en de koelteplekken als een welkome ontsnapping ervaren.
Een van de bezoekers van een koelteplek gaf aan dat hij of zij het liefst continu in een ijsbad zou willen verblijven, wat de intensiteit van de behoefte aan verkoeling onderstreept.
