In het kort
Het Noors Openbaar Ministerie (OM) gaat in hoger beroep tegen de opgelegde straf van vier jaar aan Marius Borg Høiby, de zoon van de Noorse kroonprinses. Høiby werd veroordeeld voor onder andere verkrachting. Het OM vindt de straf te mild en eist een zwaardere sanctie.
Feiten over dit nieuwsbericht
- 1
Het Noors Openbaar Ministerie (OM) gaat in hoger beroep.
- 2
Het hoger beroep is gericht tegen de strafmaat die is opgelegd aan Marius Borg Høiby.
- 3
Marius Borg Høiby is de zoon van de Noorse kroonprinses.
- 4
Høiby is veroordeeld tot vier jaar gevangenisstraf.
- 5
De veroordeling betreft onder andere verkrachting.
Hoe de media berichten
2 artikelen · 2 invalshoeken“De Telegraaf meldt dat het Noors Openbaar Ministerie in hoger beroep gaat tegen de strafmaat die is opgelegd aan Marius Borg Høiby.”
“Linda.nl bericht dat het Noors OM in hoger beroep gaat tegen de straf van Marius Borg Høiby, de zoon van de kroonprinses, die vier jaar kreeg voor onder andere verkrachting, en dat het OM een zwaardere straf eist.”
Achtergrond
De veroordeling van Marius Borg Høiby betreft onder andere verkrachting. Het OM is van mening dat de opgelegde straf van vier jaar te laag is en streeft naar een zwaardere sanctie.
De exacte redenen voor het beroep en de specifieke eisen van het OM worden in dit stadium niet verder toegelicht, maar het is duidelijk dat zij de strafmaat onvoldoende achten voor de gepleegde feiten.



