In het kort
Het hoofdkwartier van de Europese Commissie heeft tijdens een recente hittegolf de airconditioning uitgezet. Dit gold echter niet voor de verdiepingen waar EU-bestuurders werkzaam waren. De maatregel werd genomen om energie te besparen.
Feiten over dit nieuwsbericht
- 1
Het hoofdkwartier van de Europese Commissie heeft de airco uitgezet.
- 2
Dit gebeurde tijdens een recente hittegolf.
- 3
De airco bleef wel aan op de verdiepingen van EU-bestuurders.
- 4
De maatregel was bedoeld om energie te besparen.
Hoe de media berichten
1 artikelAchtergrond
De beslissing om de airco uit te schakelen werd genomen op het hoogtepunt van de hittegolf, een periode waarin de temperaturen aanzienlijk opliepen. Het doel van deze actie was om het energieverbruik van het gebouw te verminderen.
Desondanks zorgde de maatregel voor ongelijkheid binnen het gebouw. Terwijl veel medewerkers de hitte moesten trotseren, genoten de EU-bestuurders op hun specifieke verdiepingen van verkoeling door de airconditioning.
