In het kort
Europese overheden en bedrijven zetten stappen om hun technologische afhankelijkheid van Amerika te verminderen. Dit proces verloopt geleidelijk en omvat zowel overheidsinitiatieven als bedrijfsstrategieën. Het doel is om een grotere zelfstandigheid op technologisch gebied te realiseren.
Feiten over dit nieuwsbericht
- 1
Europese overheden verminderen hun afhankelijkheid van Amerikaanse technologie.
- 2
Europese bedrijven verminderen hun afhankelijkheid van Amerikaanse technologie.
- 3
Het proces van losmaken van Amerikaanse technologie verloopt in kleine stapjes.
- 4
Zowel overheden als bedrijven werken aan deze technologische verschuiving.
Hoe de media berichten
1 artikelAchtergrond
De strategieën die worden ingezet, zijn gericht op het vergroten van de Europese zelfstandigheid op technologisch vlak. Dit impliceert een verschuiving weg van de huidige dominantie van Amerikaanse tech-aanbieders en een focus op het ontwikkelen en implementeren van eigen of alternatieve technologische oplossingen.
De beweging naar technologische onafhankelijkheid is een geleidelijk proces, wat aangeeft dat er sprake is van een langetermijnvisie en een gefaseerde aanpak. Zowel de publieke als de private sector in Europa draagt bij aan deze ontwikkeling.




