In het kort
Australië heeft de regels rondom het verbod op sociale media voor minderjarigen aangescherpt. De boetes voor techbedrijven die dit verbod niet naleven, zijn verdubbeld. Deze maatregel volgt op tegenvallende resultaten van het eerdere verbod.
Feiten over dit nieuwsbericht
- 1
Australië heeft het socialemediaverbod voor kinderen aangescherpt.
- 2
De boetes voor techbedrijven die het verbod overtreden zijn verdubbeld.
- 3
Deze maatregel is genomen na tegenvallende resultaten van het eerdere verbod.
- 4
De boetes gelden voor bedrijven die kinderen toegang geven tot hun platforms.
Hoe de media berichten
7 artikelen · 7 invalshoeken“Nu.nl meldt dat Australië het socialemediaverbod voor kinderen verstrengt en de bijbehorende boetes verdubbelt.”
“Reformatorisch Dagblad meldt dat Australië het verbod op sociale media voor kinderen aanscherpt en de boetes voor techbedrijven verdubbelt.”
“NOS Nieuws meldt dat Australië de regels aanscherpt en de boetes voor techbedrijven verdubbelt bij het niet handhaven van het socialemediaverbod voor kinderen.”
“Bright benadrukt dat het socialemediaverbod in Australië strenger wordt door een verdubbeling van de boetes voor bedrijven die kinderen toegang verlenen.”
“Tweakers bericht over de verdubbeling van de boetes voor techbedrijven door Australië bij schending van het socialemediaverbod.”
“De Telegraaf signaleert dat Australië het sociale-mediaverbod aanscherpt als reactie op tegenvallende resultaten.”
“RTL Nieuws focust op de aanpassing van het verbod en de verdubbeling van de boetes voor het overtreden ervan.”
Achtergrond
De verdubbeling van de boetes is bedoeld om de naleving van het socialemediaverbod voor kinderen te verbeteren. De Australische overheid heeft besloten de maatregel te verstrengen na evaluatie van de effectiviteit van de bestaande wetgeving.


