In het kort
Ziggo beëindigt na 13,5 jaar de samenwerking als hoofdsponsor van Ajax. De telecomprovider heeft in totaal bijna 200 miljoen euro bijgedragen aan de club gedurende deze periode. De vraag rijst wie de rol van hoofdsponsor nu zal overnemen en bereid is een vergelijkbaar bedrag te investeren.
Feiten over dit nieuwsbericht
- 1
Ziggo stopt als hoofdsponsor van Ajax.
- 2
De samenwerking duurde 13,5 jaar.
- 3
Ziggo investeerde bijna 200 miljoen euro in Ajax.
- 4
De sponsorperiode begon in 2013.
Hoe de media berichten
1 artikelAchtergrond
De samenwerking tussen Ziggo en Ajax begon in 2013. De afgelopen jaren heeft de club geprofiteerd van de financiële steun van de provider.
Met het vertrek van Ziggo ontstaat er een vacature voor een nieuwe hoofdsponsor. Het is onduidelijk wie deze rol zal overnemen en of er een partij bereid is om een vergelijkbaar financieel engagement aan te gaan.





