In het kort
Jan-Willem Roodbeen en Jeroen Kijk in de Vegte worden de nieuwe presentatoren van de ochtendshow op Radio 10. Zij nemen de plek in van Gordon en Froukje de Both, die hun contract niet hebben verlengd. De overstap van Roodbeen en Kijk in de Vegte betekent een grote verschuiving in radioland, aangezien zij voorheen werkzaam waren bij NPO Radio 2.
Feiten over dit nieuwsbericht
- 1
Jan-Willem Roodbeen en Jeroen Kijk in de Vegte worden de nieuwe presentatoren van de ochtendshow op Radio 10.
- 2
Zij vervangen Gordon en Froukje de Both.
- 3
Gordon en Froukje de Both hebben hun contract niet verlengd.
- 4
Roodbeen en Kijk in de Vegte komen over van NPO Radio 2.
- 5
De overstap wordt beschouwd als een grote transfer in radioland.
Hoe de media berichten
5 artikelen · 5 invalshoeken“Brabants Dagblad benadrukt de grote verschuiving in radioland door de vervanging van Gordon door dj's van Radio 2 op Radio 10.”
“NOS Nieuws duidt de gebeurtenis als een grote radiotransfer, waarbij de presentatoren Roodbeen en Kijk in de Vegte vertrekken van NPO Radio 2 naar Radio 10.”
“De Telegraaf focust op het feit dat Gordon en Froukje de Both hun contract niet verlengen, wat leidt tot een nieuw presentatieduo voor de ochtendshow op Radio 10.”
“Het Nederlands Dagblad meldt dat Roodbeen en Kijk in de Vegte de ochtendshow van Talpa Audio overnemen van Gordon en De Both.”
“PZC bericht specifiek dat de Radio 2-dj's Jan Willem Roodbeen en Jeroen Kijk in de Vegte Gordon en Froukje opvolgen bij Radio 10.”
Achtergrond
De overstap van de twee dj's van NPO Radio 2 naar Radio 10 wordt gezien als een grote transfer binnen de Nederlandse radiowereld. Eerder werd al bekend dat Gordon en Froukje de Both niet verder zouden gaan bij de zender.
Met deze wisseling krijgt de ochtendprogrammering van Radio 10 een nieuw gezicht. Roodbeen en Kijk in de Vegte waren voorheen te horen op NPO Radio 2.


