In het kort
Tijdens een theatervoorstelling met Thijs Römer, die gaat over zijn zedenzaak, hebben demonstranten geprotesteerd. De actievoerders, waaronder de Dolle Mina's, uitten hun ongenoegen met leuzen als 'Misbruik is geen verdienmodel' en bekladden een studio in Amsterdam Noord. De voorstelling zelf wordt echter ook geprezen om zijn inhoud, terwijl er ook oproepen zijn om niet te gaan kijken vanwege de discussie en woede die het oproept.
Feiten over dit nieuwsbericht
- 1
Thijs Römer treedt op in een theatervoorstelling over zijn zedenzaak.
- 2
Tijdens de voorstellingen vinden protesten plaats.
- 3
De Dolle Mina's zijn onder de demonstranten.
- 4
Een leus van de demonstranten was 'Misbruik is geen verdienmodel'.
- 5
Een theaterstudio in Amsterdam Noord waar Römer optreedt, is beklad.
Hoe de media berichten
9 artikelen · 7 invalshoeken“De Telegraaf bericht kort over de protesten rondom Thijs Römer en de suggestie dat het na de voorstelling klaar zou zijn met hem.”
“De Telegraaf bericht kort over de protesten rondom Thijs Römer en de suggestie dat het na de voorstelling klaar zou zijn met hem.”
“RTL Nieuws benadrukt de protesten van de Dolle Mina's bij de comeback van Thijs Römer op het podium.”
“AT5 meldt dat actievoerders een studio in Amsterdam Noord hebben beklad waar Thijs Römer optreedt.”
“Nu.nl rapporteert over demonstranten en ernstige bedreigingen bij het theater waar Thijs Römer optreedt.”
“Trouw belicht de discussie en woede die de theatervoorstelling van Thijs Römer oproept, inclusief de oproep om niet te gaan kijken.”
“De Telegraaf bericht kort over de protesten rondom Thijs Römer en de suggestie dat het na de voorstelling klaar zou zijn met hem.”
“Het Parool focust op de reflectie van Thijs Römer in de voorstelling over zijn zedenzaak en de vraag of hij aangifte tegen zichzelf zou hebben gedaan.”
“Metro bericht over zowel de demonstratie als de lovende kritieken op de theatervoorstelling van Thijs Römer.”
Achtergrond
De demonstranten hebben ook een studio in Amsterdam Noord beklad waar Thijs Römer optreedt. De protesten en de voorstelling zelf hebben geleid tot discussie en woede, waarbij sommigen opriepen om niet te gaan kijken en de suggestie werd gedaan dat het na deze voorstelling wel klaar zou zijn met Römer.
Ondanks de protesten en de controverse, zijn er ook lovende kritieken op de voorstelling. Thijs Römer reflecteert in de voorstelling op zijn zedenzaak en stelt de vraag of hij zelf aangifte tegen zichzelf zou hebben gedaan.
