In het kort
Een OV-deskundige heeft gepleit voor het hard aanzetten van het geluid van telefoons in het openbaar vervoer. Dit zou volgens de deskundige de ervaring van medepassagiers kunnen verbeteren. De oproep is gedaan om het gebruik van telefoons in het OV te reguleren.
Feiten over dit nieuwsbericht
- 1
Een OV-deskundige heeft gepleit voor het hard aanzetten van geluid op telefoons in het openbaar vervoer.
- 2
De deskundige stelt dat dit de ervaring van medepassagiers kan verbeteren.
- 3
Het pleidooi is onderdeel van een bredere discussie over gedragsregels in het OV.
Hoe de media berichten
1 artikelAchtergrond
De deskundige stelt dat het bewust hard aanzetten van het geluid, bijvoorbeeld bij het bekijken van video's of het luisteren naar muziek, een manier kan zijn om de interactie met de omgeving te verhogen. Het idee is dat dit een meer gedeelde en interactieve ervaring creëert voor iedereen in de trein of bus.
Dit voorstel komt voort uit een bredere discussie over gedragsregels en etiquette in het openbaar vervoer. De deskundige hoopt met deze oproep een nieuwe kijk te geven op hoe reizigers met elkaar omgaan en hoe technologie hierin een rol kan spelen.

