In het kort
In de Sint-Janskathedraal in Den Bosch wordt stilgestaan bij het slavernijverleden. Tijdens een dienst werd gebeden om heling en uitten aanwezigen gevoelens van schaamte en schuld over dit verleden.
Feiten over dit nieuwsbericht
- 1
In de Sint-Janskathedraal in Den Bosch wordt stilgestaan bij het slavernijverleden.
- 2
Tijdens een dienst werd gebeden om heling.
- 3
Aanwezigen voelen schaamte en schuld over het slavernijverleden.
Hoe de media berichten
1 artikelAchtergrond
De dienst in de kathedraal is een moment van reflectie op de impact van het slavernijverleden. Het gebed richt zich op heling en verzoening.
De aanwezigen uitten hun emoties, waaronder schaamte en schuld, als reactie op de historische gebeurtenissen en de gevolgen daarvan.
