In het kort
Een verkeersbord met een gezichtsuitdrukking die aangeeft dat iemand te hard rijdt, is verdrietig. De redenen voor het verdriet zijn tweeledig: de bestuurder rijdt 5 km/u te snel en de echtgenote van de bestuurder heeft hem verlaten. Het bord drukt hiermee een dubbele teleurstelling uit.
Feiten over dit nieuwsbericht
- 1
Een verkeersbord met een 'U rijdt te hard'-gezichtje is verdrietig.
- 2
Het bord is verdrietig omdat de bestuurder 5 km/u te snel rijdt.
- 3
Het bord is ook verdrietig omdat de vrouw van de bestuurder bij hem is weggegaan.
Hoe de media berichten
1 artikelAchtergrond
De combinatie van deze twee gebeurtenissen leidt tot de droevige expressie op het verkeersbord. Het bord symboliseert hiermee de teleurstelling die voortkomt uit zowel een verkeersovertreding als een persoonlijke tegenslag.
