In het kort
Twaalf medewerkers van het Radboudumc die in quarantaine zaten vanwege een mogelijke hanta-infectie, mogen deze verlaten. Uit tests is gebleken dat niemand van hen besmet is geraakt met het hantavirus. De medewerkers hebben de quarantaineperiode zonder ziekteverschijnselen doorstaan.
Feiten over dit nieuwsbericht
- 1
Twaalf medewerkers van het Radboudumc zijn uit quarantaine.
- 2
De medewerkers zaten in quarantaine vanwege een mogelijke hanta-infectie.
- 3
Niemand van de medewerkers is besmet geraakt met het hantavirus.
- 4
De medewerkers hebben de quarantaine zonder ziekteverschijnselen doorstaan.
Hoe de media berichten
3 artikelen · 3 invalshoeken“Nu.nl meldt dat alle twaalf Radboudumc-medewerkers uit quarantaine zijn en dat niemand het hantavirus had.”
“Omroep Gelderland meldt dat er geen besmettingen zijn onder de twaalf Radboudumc-medewerkers na hun quarantaine.”
“De Telegraaf bericht dat alle Radboudmedewerkers die in quarantaine zaten vanwege een mogelijke hanta-infectie, deze mogen verlaten omdat niemand ziek is.”
Achtergrond
De quarantaineperiode is door alle twaalf medewerkers zonder ziekteverschijnselen doorlopen. Dit betekent dat er geen verdere gezondheidsrisico's zijn voor de betrokkenen en dat de situatie als afgesloten kan worden beschouwd.

